Placa de surf pentru gânduri rele - 2 lucruri pe care le-am învățat de la Jon Kabat Zin

Actualizată în: Apr. 3

Jon Kabbat Zin – cercetător, scriitor și profesor de meditație este cunoscut pentru că a introdus practica de meditație mindfulness în medicina și lumea occidentală. Este directorul fondator al Center for Mindfulness in Medicine, Health Care and Society al Universității de Medicină Massachusetts și fondatorul celebrului Institut de Reducere a Stresului.
Tatăl său a fost  un om de știință de talie mondială, iar mama un pictor cunoscut. Felul diferit în care părinții se raportau la cunoaștere și la lume (tatăl prin cercetare științifică și explorare, iar mama prin emoții și simțuri) l-a inspirat să caute răspunsuri în știință, dar și dincolo de ea.

2 lucruri pe care le-am învățat de la el:

1.     Meditația mindfulness nu este o practică spirituală, deși își are originile în budism practica nu este una religioasă.
Ea ne învață să conștientizăm obiceiurile minții noastre și ne permite să conștientizăm tiparele negative ale acesteia. Este posibil să vedem că o mare parte a suferinței noastre provine din poveștile pe care ni le spunem despre evenimentele din viața noastră, mai degrabă decât din evenimentele în sine. Această practică umană de conștientizare plină de compasiune și intenționată nu necesită credințe dogmatice sau spirituale.
Acest lucru se datorează faptului că meditația vizează concentrarea pe momentul prezent, experimentând orice se întâmplă în noi sau în jurul nostru fără judecată sau așteptare. Meditația mindfulness nu are ca scop decât ancorarea individului în momentul prezent și nu atingerea unui obiectiv viitor. Meditația este singura activitate umană intenționată și sistematică prin care nu încerci să te perfecționezi sau să ajungi undeva, ci pur și simplu să îți dai seama unde te afli deja. Meditația mindfulness nu îți promite că valurile vieții nu vor fi amenințătoare, ci din contră te invită să fii pregătit pentru ele, oferindu-ți o placă de surf pe care antrenându-te vei învăța să rămâi în piciare pe timp de furtună. Practicând meditația în mod regulat vei reuși să fii mai echilibrat și să iei decizii mai bune în orice situație de vei afla.

2.     Mindfulness are efecte pozitive asupra stării de sănătate. Practica acestui tip de meditație, este dovedit științific reduce stresul și nivelul de cortizol din corp, contribuind astfel la o stare bună de sănătate și la creșterea longevității. Întrun studiu realizat de Kabbat Zin acesta a demonstrat ca practicanții metodei mindfulness au reușit să producă anticorpi naturali împotriva gripei, în egală masură cu cei care au primit vaccinul anti-gripal. De asemenea, metoda este folosită în spitale pentru combaterea durerilor cronice. Partea frumoasă, a metodei propusă de Kabbat Zin, este că fiecare afirmație despre efectele benefice ale acestei practici are o dovadă științifică în spate.
40 afișare
Logo-SOS-liniehd.jpg